A rejtett szelep dekoratív lehet

Nehezen észrevehető a rejtett szelep
Nehezen észrevehető a rejtett szelep

Az ember mindig igyekszik kifejezetten odafigyelve közlekedni, hogy biztosan ne legyen semmilyen probléma az úton, de ettől még bármi megeshet. A nyári forróság egyáltalán nem kíméli a kocsik futóművét, és a rejtett szelep is megsínyli ezt. A gyakran hatvan fokra vagy még annál is magasabbra felhevülő aszfalt átforrósítja a gumit is, ami kihat a szelep illesztésére is. A folyamatos hőhatások nagyon könnyedén előidézhetnek egy anyagfáradást, aminek következtében a ragasztás elválik, ahol a rejtett szelep csatlakozik a belsőhöz, és máris kiszökhet a levegő.

Ez egy eléggé kellemetlen dolog lehet, főként akkor, ha nem azonnal történik meg a baj, hanem lassanként, mindennap kicsit enged a kerék. Ilyenkor az ember gyakran nem vesz tudomást a problémáról, és gondolja, hogy majd fúj egy kis levegőt, amikor egy benzinkútnál jár. Elhanyagolva a bajt aztán nem kizárt, hogy pontosan olyankor fog minket cserbenhagyni a rejtett szelep, amikor a legjobban sietnénk valahova.

Amennyiben viszont azonnal szerelőhöz fordulunk, akkor nem lesz probléma, mert valószínű, hogy mindössze egy pár perces munkálatra van szükség. De honnan is ered a rejtett szelep elnevezés? Nagyon egyszerűen, magából a kialakításból! A hagyományos rendszerekkel ellentétben, ez általában egy szintben van a felninek a síkjával, vagy éppen bele van süllyesztve valamilyen szinten. Nagy előnye, hogy teljesen dekoratív és stílusos, mert egyszerűen alig vehető észre, vagy teljesen beleolvad a környezetébe.

A rejtett szelep hátránya azonban az, hogy csakis kiegészítő eszközzel, azaz szelephosszabbítóval lehetséges elérni azt és használni. Ilyen esetekben nem árt, ha ez a kis alkatrész mindig megtalálható a kocsiban, különben amikor szükség volna rá, lehet, hogy nem lesz kéznél. A rejtett szelep általában azok számára kiemelt jelentőségű, akik szeretik, ha a kor divatjának teljes mértékben képes megfelelni a járgányuk, és a csodálatos festés, valamint tuningolás mellett még a kerék felületére és annak minden elemére nagy hangsúly van fektetve.